2021. december 27., hétfő

2021-es év végi portfólió vizsgálat és az ezt követő tranzakciók...


  2021.12.27.


     A novemberi hónapban már elkezdtem átnézni a portfólióm, hogy az abban szereplő 40 cég milyen eredményeket ért el idén ugyanis fontos dolognak tartom legalább évente egyszer megtenni a vizsgálatot és a nem megfelelő cégeket lecserélni olyanokra melyek hatékonyabban hozzájárulnak a növekedéshez a következő években.

   Egy cég akadt fenn a rostán ez pedig nem más mint a CAH (Cardinal Health Inc.)  2021.11.15.-én részletesen bemutattam akit érdekel a legfontosabb dolgokat ott visszanézheti. Két fő szempont alapján cseréltem le, ezek pedig az induló osztalék hozam és az osztalék emelési ütem. Jelen pillanatban az induló osztalék hozam 3,86% ami még jónak is mondható viszont ha hozzávesszük az idei emelés eredményét ami 1% volt a kettő összege csupán 4,86 ami igen csak kevés  nálam az ideális érték minimum 7-8 közötti vagy több.




                                                                                                        (forrás: Seeking Alpha)



2018-2020 között vásároltam ezt a részvényt 62$-os áron kezdtem majd 46$-os árral sikerült átlagolni a bekerülési árat ami 52$-ra illetve ha az osztalékbevételből vásárolt 2db részvényt levonom akkor még jobb eredményt kapok. Négy év alatt a cégtől 124$ osztalékot kaptam ezt más cégekbe forgattam vissza. Az eladás december 20-án történt 49,18$-os áron ami 1030$ friss tőkét biztosított pár dollár árfolyamnyereség mellett. Mivel nem szeretek szabad pénzt hagyni a számláimon egyből új részvényeket kerestem.




  (forrás: Seeking Alpha)




  LMT (Lockheed Martin Corporation) ezt a vállaltot január 15.-én mutatom be részletesen a cikk fele már elkészült. Nem egy olcsó részvény viszont aki hosszútávú befektetésben gondolkodik annak ideális vétel lehet. Júniusban még 390$-os áron volt vásárolható én most 336$-os áron jutottam hozzá és 2db-ot adtam a porfóliómhoz. Nézzük meg miért is pont ezt a részvényt vásároltam. Az induló osztalék hozam 3,1% volt a vásárláskor ami nem éri el a CAH induló osztalék hozamát ezért diverzifikáltam más részvényekkel de ne szaladjunk ennyire előre. Nézzük meg inkább a LMT osztalék emelésének ütemét, szeptember 23.-án egy 7,7%-os emelést jelentettek be





                                                                                                  (forrás: Seeking Alpha)

    

 ami a CAH 1%-hoz képest jóval több és ha még az inflációt is hozzávesszük akkor ennek a részvénynek a tartásával megoldott a probléma mivel infláción felüli az emelés (remélhetőleg ez a következő években is így marad).



 (forrás: Seeking Alpha)






   ABR (Arbor Realty Trust Inc.) a  7,7%-os induló osztalék hozam majdnem a kétszerese annak amit  CAH fizet így nem véletlenül került a választás erre a részvényre, nem mellesleg novemberben az ára még 20$ felett volt most 16,6$-os áron jutottam hozzá. A hab a tortán hogy 2,9%-os osztalék emelést jelentett be október 29.-én.




 (forrás: Seeking Alpha)


 Nézzük meg, hogy jön ki a matek 7,7+2,9=10,6 ha emlékszünk még rá akkor ez a CAH-nál 4,86 volt. Azért hozzáteszem, hogy az ABR egy REIT ami sokkal nagyobb kockázattal jár mint egy hagyományos osztalékfizető részvény.




 (forrás: Seeking Alpha)





  LEG (Leggett&Platt Incorporated) minden befektető álma egy ilyen alkalom a vásárlásra ha a chartot megnézzük minden kiderül.



                                                                                                        (forrás: Finviz.com)



 A céggel kapcsolatban annyi negatív hírt találtam, hogy kivezetik az S&P500-ból viszont az összes fundamentális értéket ami nekem fontos rendben találtam Payout, P/E, EPS. Az induló osztalék hozam 4,25% november 9.-én pedig 5%-os osztalék emelést jelentett be




 (forrás: Seeking Alpha)

 tehát 4,25+5=9,25. Ezt a részvényt 2020-tól vásárolom és teljes mértékben elégedett vagyok vele még a COVID alatt sem változtattak a kifizetésen ami szintén pozitív dolog.




 (forrás: Seeking Alpha)





  Végezetül szerintem nem volt rossz döntés a CAH részvényeim eladása (természetesen ez majd 2-3 év múlva derül ki). Sajnos az ex-date-ek után vásároltam a részvényeket így a mostani kifizetésekből kimaradok (az árfolyam felfelé ment ezeknél a cégeknél ami némileg kárpótol) viszont ami a legfontosabb, hogy az osztalék bevételem nem sérült és a három cégtől több osztalékbevételem lesz mint ha a CAH-ban tartottam volna az 1.000.$ tőkém. 

  Idén ez volt az utolsó cikkem január 1.-én jelentkezem a már szokásos "Vásárlásaim hírlevelemmel" addig is   Kellemes ünnepeket és osztalékban gazdag  Boldog új évet kívánok minden kedves olvasómnak. 






                                                                                                                            ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések