2021. április 1., csütörtök

2021.04.01. Vásárlásaim

 


      2021.04.01.


  A március 20.-án megosztott stimulus csekkes bejegyzésemben említettem mit is várok a piactól a közeljövőben, nem szeretek és nem is szeretnék jóslatokba bocsátkozni de én "megmondtam"  az S&P500 index elérte a 4000 pontot ami így egy új csúcs az index történetében, főként a 2020-as márciusi szinthez képest. A  mostani vásárlásaim is nagyban befolyásolta ez az emelkedő trend. Komoly döntést kellett meghoznom ez pedig a több hónapja kiszemelt két új cég megvásárlása volt, így elértem a 35 cég részvényeinek tartását és egyben a 35.000. $-os portfólió értéket is melyet a  "Teljesítve" kategóriára írhattam át amit a Céljaim  fül alatt a fejlécnél mindenki megtalál.

   PG (The Procter&Gamble Company) júliusban döntöttem el, hogy szeretnék belevásárolni a részvénybe 118 $-os áron, viszont mire összejött a pénz az árfolyam szépen emelkedett felfelé október közepére elérte a 145 $-t majd november közepétől lassan csökkent februárban már 130 $-nál majdnem vásároltam de  aztán csökkent tovább 122 $-ig majd végre emelkedni kezdett így 126 $-os áron vásároltam egy induló pozíciót. A cég fundamentális adatai teljesen rendben vannak és hiszem, hogy hosszútávon ez egy nagyon jó választás lesz. Április 15-én részletesen írok majd erről a cégről ( jelen pillanatban a portfóliómban a top 5 részvény közé tartozik, növekedés és osztalék emelés szempontból vizsgálva).

   KMB (Kimberly-Clark Corporation) ezt a céget szeptembertől kezdtem követni akkor még 150 $-os áron mozgott majd novemberben 132 $-ig zuhant vissza az árfolyama pár nap alatt, ekkor más jobb vételek miatt nem vásároltam de követtem tovább. Mint azt az előző "Vásárlásaim hírlevelemben" írtam minden egyre drágább lett a portfóliómon belül ezért döntöttem most a vásárlás mellett és 129 $-os áron ebből is vettem egy induló pozíciót (mindkét cég áprilisban emeli az osztalékát tehát ez egy újabb hatásfokozó volt számomra). A P/E 19 értéken az induló osztalék hozam 3,3% az  éves emelési ütem 3,9% tehát ez inkább egy stabil osztalékfizető vállalat, többek között ezért is került be a portfóliómba, a diverzifikáció és a stabil osztalékbevétel egyre inkább fontos szerepet tölt be nálam az utóbbi időben. Ezért is döntöttem a következő hasonló cég bővítése mellett.

  KO (The Coca-Cola Company) 2018-ban vásároltam utoljára a cég részvényéből amit azóta sem bántam meg. Nem várok nagy növekedést a közeljövőben viszont az osztalékbevétele elengedhetetlen a portfólióm növekedéséhez. A P/E 29 ami most magas (talán egy ideig hozzá kell majd szokni ezekhez az értékekhez is) viszont a 3,17%induló osztalék hozam még éppen határeset nálam. A vállalat fő húzó ereje a Costa kávémárkája amit még erősebbé kíván tenni a jövőben, a különböző teák és vizek mellett. A cégvezetés a működési bevételek növekedésére számít a COVID utáni időszakban, valamint fontosnak tartják a Free Cash Flow értéket 90-95% közé szorítani.

  BEN (Franklin Resources Inc) az utolsó vásárlás amit még időben eszközöltem. Ez a cég is szépen menetelt novemberben még csak 18 $ volt az árfolyam, a napokban pedig a 30 $ -os szinteket törte át. A P/E értéke 19 és a Payout is 69% megfelelő értékek között mozog. A 3,8%-os induló osztalék hozam és a 3,8% -os éves emelési ütem megfelelő lehet azoknak akik egy stabil osztalkfizető részvényt keresnek a portfóliójukba. Ez a vállalat 40 éve emeli az osztalékát tehát a 2008-as válságban is jól teljesített. Kíváncsian várom az árfolyam alakulását egy esetleges újabb vásárlás reményében. 

   A márciusi hónap minden tekintetben nagyon szép eredményeket hozott, a 16 cégből akik osztalékot fizettek 7 cég emelte az osztalékát így sikerült 126,7 $ bevételt elérni, szemben a tavalyi 86 $-os bevétellel ami hatalmas növekedést jelent és az éves lebontású diagramról leolvasva még jobban érzékelhető a hatása. Természetesen itt nem csak az osztalék emelések hanem az időközben új cégek vásárlása mint az IPG, INTC, PFE, ED is hozzájárultak a növekedéshez. A 2021-es céljaimból már  kettő teljesült ebben a hónapban amiket a "Céljaim" fül alatt találtok ezeket már a Teljesítve kategóriába soroltam. A következő nagyobb növekedések június és július hónapban várhatóak akkor is 4-5 cég emeli majd az osztalékát (ha nem lesz valami negatív hír a piacon) addig is folytatom a vásárlásokat, még ha picit drágábban is. Az e havi osztalékbevételeim és a következő havi bevételek is a következő hónapban  kerülnek visszaforgatásra.  



                      Osztalékbevétel:            IBM:   27,71 $        
                                                                   TGT:     6,80 $
                                                                  CVX:   10,32 $
                                                                 XOM:   18,27 $
                                                               MAIN:     3,89 $
                                                                       O:     3,27 $
                                                                   PFE:     7,02 $
                                                              QCOM:     8,84 $
                                                               MMM:    10,36 $
                                                                   JNJ:      5,05 $
                                                               INTC:      2,43 $
                                                             TROW:      5,40 $
                                                                  PEP:      7,15 $
                                                              SBUX:      1,80 $
                                                                   ED:      4,65 $
                                                                  IPG:      3,82 $


                             Vásárlásaim:       BEN:     6 DB   27,61 $ DB (áron)            
                                                                 KO:      2 DB     50,57 $  DB (áron)
                                                             KMB:      2 DB   129,21 $  DB (áron)
                                                                 PG:      2 DB   126,93 $  DB (áron)
                                                          




                               Portfólió táblázat és Osztalékbevétel táblázatok frissítve.( Főoldalon megtalálod)







                                                                                                                       Változások:   
                                                                       


                                                              A decemberi 114,4 $-os osztalékbevételem 126,7 $-ra emelkedett.

                                                                           


  "Bevételeim oszlopos elrendezésben diagram, éves lebontásban"   így jobban látható és összehasonlítható a bevételeim növekedése az évek múlásával.











      ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések