Cisco Systems Inc.
A Cisco Systems Inc. egy amerikai multinacionális vállalat, amely fogyasztói elektronikai berendezéseket, hálózati eszközöket, hang illetve kommunikációs technológiát és szolgáltatásokat tervez és értékesít, székhelye a kaliforniai San José. Több mint 75.000. alkalmazottja van.
Története: Egy házaspár (Len Bosack és Sandy Lerner) akik egy számítógép üzemeltető csapat tagjai voltak a stanfordi egyetemen, valamint a hozzájuk csatlakozott Nicholas Phammal alapították
meg a Cisco Systems-t 1984-ben. A név a San Francisco város nevéből származik (röviden cisco). Az első termékéhez Bosack átalakította a multi protokolos útválasztó (router) szoftvert, melyet eredetileg néhány évvel korábban egy szintén stanfordi alkalmazott, William Yeager írt. 1990 február 16-án a Cisco System tőzsdére lépett 224 millió dolláros piaci tőkésítéssel. Habár a Cisco nem az első vállalat volt amely fejlesztett és árusított dedikált hálózati eszközöket, de az elsők között volt, amely kereskedelmileg is sikeres útválasztókat árult ami több hálózati protokolt támogatott.
A korai Cisco eszközök klasszikus CPU -alapú arhitekturái amelyek az IOS operációs rendszerrel voltak felszerelve biztosították, hogy lépést tudjanak tartani a technológiai szükségletek fejlődésével a gyakori szoftverfrissítések révén. Ezen időszak néhány népszerű modelljének (mint például a CISCO 2500-nak) sikerült a piacon maradnia és csaknem egy évtizeden keresztül változatlanul. 1992-1994 között a cég felvásárolt több vállalatot az Ethernet switching területén, a leginkább említésre méltók a Kalpana, Grand Junction és Crescendo Communications melyek együtt alkoták a Catalyst üzletágát. Ez idő tájt a vállalatok egy harmadik rétegű útválasztást és egy második rétegű kapcsolóréteget (Ethernet , Token Ring) vizionált, mint a különböző intelligenciák és architektúrák kiegészítő funkciói az előbbi lassú volt és komplex az utóbbi pedig gyors és egyszerű. Az internet rendkívüli növekedése a 90-es években gyorsan megváltoztatta a Telecom tájékát.
Az Internet Protokol (IP) széleskörűen elterjedté vált, a több protokolos útválasztók fontossága jelentősen csökkent. A Cisco-nak azonban sikerült meglovagolnia az" internet hullámot " olyan termékskálával, amely a modemeléréses polcoktól (AS5200) egészen az alapvető útválasztókig (GSR) terjed. Ezek gyorsan alapvetőké váltak az internetszolgáltatók számára és 1998-ra a Cisco kvázi monopol helyzetbe került ebben a kritikus szegmensben. 2000 március végén a dot-com lufi kipukkanásakor a Cisco vált a világ legértékesebb vállalatává olyan piaci tőkével amelynek értéke több mint 500 milliárd dollár volt. 2006-ban a Cisco Systems nevet sima Cisco-ra változtatta és meghirdette " Az emberi hálózat " nevű kampányt. Ezen erőfeszítések azt jelezték, hogy a Cisco egy otthoni brand, amely szerint olyan stratégiát tervez, ami támogatja az alsó kategóriás Linksys-termékeket és a jövőbeli háztartási termékeket.
2012 júliusában megkapta az EU beleegyezését az NDS (TV-Szoftver fejlesztő cég) ötmilliárd dolláros felvásárlásához. 2013-ban elindította az első globális újra-brandelő kampányát a "jövő itt kezdődik " és a " Minden dolgok internetje " hirdetési kampányával. Ezek az erőfeszítések azt a célozták, hogy globális vezető szerepbe helyezze a céget a következő tíz évben megkönnyítve az IP cím kapcsolódást emberek, adatok folyamatok és dolgok számára a felhő alapú számítási alkalmazásokon és szolgáltatásokon keresztül.
Termékek és szolgáltatások:
Jelenleg három piaci szegmens köré összpontosulnak.
-Nagyvállalati piac: Nagyvállalati hálózatokat és szolgáltatásokat tartalmaznak, vezeték nélküli rendszerek, épület felügyeleti rendszerek, média hálózatok, IP videó és telefonok, adatközpontok, felhőalapú szolgáltatások.
-Kisvállalkozások: Biztonság és felügyelet, hang videó konferencia megoldások, Wifi hozzáférési pontok, hálózati tároló rendszerek, routerek és switchek.
-Otthoni felhasználás: Linksys termékcsalád, széles sávú kábel modemek, video konferenciák.
( forrás: Wikipédia)
Úgy gondolom, hogy ez a cég tudja tartani a piaci helyzetét hosszútávon, akár egy olajipari akár egy dohányipari óriással szemben amiknek valljuk be nagy feladat lesz fennmaradni és jó eredményeket elérni 10-15 év múlva, ezért érdemes ilyen cégeket is tartani a portfólióban.
Befektetési szempontból fontos adatok:
A cég negyedévente fizeti az osztalékot és jellemzően júniusban emeli azt, a bevételi eredményeitől függően.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése