2019. március 28., csütörtök

2019.04.01. Vásárlásaim





                  2019.04.01.


      Egy kicsivel hamarabb osztom meg veletek a mostani hírlevelem, ez azért van így mert Franciaországba utazom egy kis időre pihenés céljából. Az utazás felforgatta picit a vásárlásaim menetét is ezért úgy döntöttem, hogy a piaci helyzetet kihasználva veszek a még akciósnak számító részvényekből és megveszem azoknak az új cégeknek a részvényeit amiket figyeltem már egy ideje és egy induló pozíciót szerettem volna a portfóliómba. Ezt ajánlom azoknak is akik most kezdenek a saját portfóliójuk építésébe, mert ha már van pár ilyen induló pozíciónk akkor utána csak ezekre kell több figyelmet fordítani vásárláskor.
    Akciós részvényvásárlások:  MO (Aliria Group Inc)  még mindig jó áron volt elérhető, amit kihasználtam és 45,7$ -os áron vásároltam is.(Akit érdekel több információt talál a cégről az előző havi hírlevélben).
      T ( AT&T Inc.) Hónapok óta tartja az akciós árat a 6,5% feletti kezdő osztalék érték nekem megfelelt nem is várok el többet ettől a cégtől. Ezeket a részvényeket ismét a beérkezett osztalékaimból vásároltam.( már írtam, hogy ezeket  # -el jelölöm majd a továbbiakban).
      ABBV ( Abbvie Inc.) február óta  80$ körüli szintnél mozog az árfolyam és mivel ennek a cégnek a részvényéből még kevés van a portfóliómban, úgy gondoltam veszek még pár darabot ameddig marad ezen az árszinten.
      Új cégek:   ITW (Illinois Tool Works Inc.) több hónapja olvasok és beszélgetek más befektetőkkel erről a cégről. A kezdő osztalék érték nem túl magas 2,8% viszont éves szinten átlag 18%-os emeléseket láthattunk eddig, ami idővel elég szép eredményeket hozhat majd és szintén elengedhetetlen dolog pár ilyen részvényt vásárolni. Ami miatt vonzó még, hogy 43 éve folyamatosan  emeli a részvényeseinek fizetett osztalékot.
        CSCO (Cisco Systems Inc.) szintén nagyon jó adatokat olvashattam erről a cégről, a kevés kezdő osztalék 2,3%  erre a cégre is jellemző (és egy picit drágán is vettem az induló csomagot) de az emelés itt is magas, átlag 10%  körül mozog.
  Tény, hogy ezeket a cégeket jobban kell figyelni mit amik magasabb 5-7% kezdő osztalékot fizetnek mert ha nem egyenletes a növekedés akkor más cégekbe kell áthelyezni a befektetett tőkénket ahogy azt megírtam a Február 9.-én feltöltött cikkemben. (Portfólió felülvizsgálat szükségessége).
  Mivel ebben a hónapban a befektetésre tervezett összeg kétszeresét költöttem el, ezért áprilisban már csak az addig beérkező osztalékaimból tervezem a vásárlásokat és csak kis tételben.




                  Osztalékbevétel:   IBM:    7,85 $
                                                TGT:    6,45 $
                                                CVX:   3,75 $
                                                XOM:   4,1 $
                                                FLO:    3,42 $
                                              MAIN:   3,4 $
                                                     O:    3,16 $
                                                     D:    6,84 $
                                                 EAT:    7,6 $
                                            QCOM:    8,06$
                                                 PEP:    6,49 $


                   Vásárlásaim:       MO:   7 DB   45,78 $  DB(áron)
                                                  T:    2 DB   30,45 $  DB(áron)   #
                                             ITW:    2 DB   143,1 $  DB(áron)
                                          CSCO:    4 DB     51,8 $  DB(áron)
                                          ABBV:   3  DB   80,82 $  DB(áron)


                       Portfólió táblázat és Osztalékbevétel táblázatok frissítve.( Főoldalon megtalálod)

       


Változások:

A decemberi 70,9 $ osztalékbevételem  61,1 $ -ra csökkent ez a HP részvényeim (nem megfelelő osztalék emelés ) átcsoportosítása miatt alakult így, az új részvények  pozitív hatásait a következő két hónapban már érzékelhetem majd.

3 megjegyzés:

  1. nagyon szuper amit csinálsz, tőled is folyamatosan tud tanulni az ember, köszönöm szépen :D amugy az ITW-t azt énis nézegettem és énis gondolkoztam rajta hogy vegyen e az ember, megéri-e, mert ugy láttam hogy egy remek cég, de ezek után hogy láttam hogy te is vettél belőle, mégjobban megerősitetted bennem azt hogy jó úton járok a cégek elemzésével kapcsolatban is, és köszönöm neked :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ITW-t én is befektetésre érdemesnek találtam. Szerencsére még december végén sikerült vásárolnom belőle néhány darabot.

      Törlés
    2. Köszönöm! Ez a célom a bloggal, hogy az alap lépéseket átadjam és minél többen tudjátok elkezdeni a saját portfóliótok építését.

      Törlés

Népszerű bejegyzések