2018. december 22., szombat

Ünnepi hírlevél és éves összefoglaló




        2018.12.22.


     Közeleg az év vége, ezért úgy gondoltam összefoglalom az idei évben elért eredményeimet, azoknak szól akik most kezdték el a blog olvasását (már írtam néhány dologról 09.01. hírlevelemben is)  és szól azoknak is akik rendszeres olvasóim. Szeretnék megosztani pár gondolatot a mostani piaci helyzetről és az ezekkel kapcsolatos lehetőségekről is.

    Vágjunk is bele. A folyamatos részvény vásárlásaim jó eredményeket hoztak.  A 2017-es évben        68$ osztalék bevételt értem el, ezt 2018-ra  633$ -ra növeltem, természetesen mivel még aktívan építem a portfólióm ezeket a bevételeket visszaforgatom a még hatékonyabb növekedés érdekében. Jelen pillanatban 23 cég részvényeit tartom, ezek a cégek biztosítanak hónapról hónapra  passzív jövedelmet a számomra.  A portfólióm januárban 7.320.$ -os értéket mutatott, most a hírlevél írásakor 16.100.$  ( ez az érték dec 1.-én 17.570. $ volt, hogy miért nem zavar ez a dolog azt a második részben írom le).  330 DB részvénnyel rendelkezem a kezdő osztalék értékem (kifizetési érték) pedig elérte a 4,99% -ot a januári 4,68%-hoz képest.
     A blog nézettsége átlépte a 25.000. látogatószámot, mára 14 rendszeres olvasóm van.
     Júliusban bekerülhettem a https://dividendstocks.cash/blog/income-heroes/ csoportba, ahol szintén követhető a portfólióm fejlődése és itt más osztalék befektetők eredményeivel hasonlítható össze akik a világ minden részéről jelen vannak a csoportban.
     Októberben moderátori felkérést kaptam a Minden ami tőzsde,spekuláció és befektetés, Facebook-os csoportba. Itt szintén főként osztalék befektetéssel kapcsolatban írok, teszek fel cikkeket. Más csoporttagoktól szívesen olvasok és tájékozódom a tőzsdével és spekulációkkal kapcsolatban.
     Novembertől már a Instagram-on is elérhető vagyok, ide is felkerülnek a fontosabb eredmények cikkek.
     A héten számlát nyitottam a Random Capital-nál, a következő évi TBSZ számlára már náluk vásárolok és a következő években is ezt tervezem,  remélem hosszútávon kölcsönösen segíthetjük egymás munkáját.(Hazai viszonylatban a legkedvezőbb feltételekkel lehet náluk számlát nyitni és vásárolni is, az oldalsávból közvetlen elérhetőség található a céghez.)
    Végezetül remélem hamarosan megoszthatom az első velem készített interjút is ami összefoglalja, hogy miért pont ezt a befektetési formát választottam.



   Negatív piaci hangulat, recesszió, medvepiac, erről lehet hallani pár napja. Az S&P500 index 2.929. ponton állt szeptember 16-án, ma ez az érték 2.416. pont.Ez egy hatalmas visszaesés gyakorlatilag az index 2017 augusztustól elért eredménye tűnik így el és nem tudni hol a vége a zuhanásnak. (most folytatnám azt, hogy engem miért nem zavar ez a dolog) Természetesen az"egyik szemem sír a másik pedig nevet" .... Mint osztalék alapú befektető nálam azért fontos dolog az árfolyam zuhanás mert a megvásárolt részvényeim után kapom az osztalékot nem pedig az aktuális árfolyam után, ezért keresem az "akciós" célpontokat amik most még magasabb kezdő osztalék érték mellett vásárolhatók.  Sorrendbe ezeket érdemes megnézni                                          (Ticker+ kezdő osztalék érték)        PM: 6,89%   CAH:4,3%   IBM:5,66%    T:7,06%  XOM:4,82%   HP:6,15%   ABBV:5,04%   Aki osztalék portfóliót szeretne építeni annak szerintem most érdemes elkezdeni a vásárlást. Ez nem azt jelenti, hogy az index nem zuhanhat tovább de a megvásárolt részvények után már fizetik a cégek az osztalékot,ezt is érdemes mérlegelni, én pont ezért szeretek havi szinten egyszer kétszer vásárolni mert így folyamatosan emelkedik az osztalék bevételem.

  Az idei évet ezzel a hírlevéllel le is zárom.  Január 1- én folytatom az új "Vásárlásaim" hírlevéllel és jan 15-én pedig a Philip Morris cikkemmel amit már majdnem befejeztem.

                 Minden kedves olvasómnak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog új évet kívánok!

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések