2019. február 9., szombat

Portfólió felülvizsgálat szükségessége



 2019.02.09.



        Már többször írtam a bejegyzéseimben, hogy a célom befektetni nem pedig kereskedni a részvényeimmel, célom a portfóliómban szereplő cégek minél jobb áron és jó értékekkel való vásárlása. Minden cégnél félévente ellenörzöm a különböző híreket adatokat amik a beérkező osztalékaimra hatással lehetnek,mivel a kezdő osztalék értéke a vásárlásnál eldől ezért inkább az osztalék emelés ütemére/nagyságára (dividend growth) kell több figyelmet fordítani.

      A mostani ellenőrzésemnél vettem észre, hogy HP  (Helmeric & Payne Inc) a közeljövőben nem emeli az osztalékot csak minimális %-al, ami azt jelenti, hogy kevesebb osztalék bevételt érhetek el ha tartom a részvényeket mintha az eladás után újra befektetném  az összeget.  Szerencsés helyzetben voltam mert 9,6% azaz 48,8 $ árfolyam nyereségem volt ami bőven fedezte a bróker díjakat mind az eladást, mind a vételi díjat és még a fele összeg meg is maradt amit újra vissza tudtam forgatni az új vásárlásnál. Ami még nagyobb öröm, hogy HP az első vásárlásaim óta (2017.08.) hatszor fizetett osztalékot ami még 37 $-t hozott amit visszaforgattam más részvények vásárlásába.
    Két új cég kerülhetett így be a portfóliómba amikről a következő "Vásárlásaim hírlevelemből" olvashattok majd bővebben!
    MO (Altria Group Inc) 7,7%-os kezdő osztalék érték mellett tudtam megvenni ezt a papírt és magasabb lehet majd az osztalék emelés mértéke. Elértem, hogy már most több osztalék bevételt hozzon mint HP tette.
    SBUX (Starbucks Corporation)  2,16% -os kezdő osztalék érték  kevesebb mint amit  HP-től kaptam ami  5,6% volt.  Viszont SBUX-nál még nagyobb lehet az osztalék emelés mértéke.
   Hogy könnyebben összehasonlítható legyen a gondolatmenetem íme a  három cég táblázata....


 HP  (Helmeric & Payne Inc) osztalék emelés táblázata.
(Forrás Seekin Alpha)






  MO (Altria Group Inc) osztalék emelés táblázata.
(Forrás Seekin Alpha)



 


                                        SBUX (Starbucks Corporation) osztalék emelés táblázata.
(Forrás Seekin Alpha)



 Összegezve a hatékony osztalék bevétel növekedése érdekében érdemes  felülvizsgálni időnként a portfóliónkat és lecserélni  egy-egy céget. Úgy érzem jó döntést hoztam, ez úgy is kiderül majd pár év múlva .


    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések