2018. szeptember 1., szombat

Jubileumi hírlevél. Vásárlásaim 2018.09.01.



    2018.09.01.


    A mostani hírlevél rendhagyó lesz, szeretném összefoglalni ezt az évet mivel egy évvel ezelőtt kezdtem a portfólióm kialakítását és az osztalék fókuszú vagyonépítést. Köszönet Sólyomi Dávidnak, aki megírta az Osztalékból Szabadon című könyvét, amiből rengeteget tanultam. Ennek alapján elkezdtem a saját befektetési stratégiám kidolgozását. 2017.08.07. kezdődött minden 3 céggel, ezek pedig: IBM (International Business Machines Corporation),   CVX (Chevron Corporation),       HP (Helmerich & Payne Inc). Három darab részvényt vettem cégenként és vártam az első "hatalmas" osztalék bevételt, amit a  HP fizetett szeptemberben 2,1 $ volt (negyedéves szinten), ez időközben 7,1 $ -ra módosult (negyedéves szinten). Legnagyobb változást az  OHI (Omega Healthcare Inc) hozta, ez a cég 48 DB részvény mellett már 126 $-t fizet (éves szinten), 5 DB részvénnyel kezdtem ami akkor 12 $-t fizetett (éves szinten).                                         
   A portfóliót tudatosan építem, figyelembe véve a részvény árfolyam- ingadozást, a meglévő cégeim jelentéseit (negyedéves-éves), valamint az időközben megismert hasonló gondolkodású befektetők véleményét megvitatva.
  Jelen pillanatban 23 cégben lehetek "tulajdonos" közel 300 részvénnyel, 15.800. $ az elért vagyonom,  366 $ osztalékot kaptam a részvényeim után (4,9% kezdő osztalék értékkel), ez az érték folyamatosan növekszik az osztalék emelések hatására. (Portfólió fül alatt havonta frissítem a táblázatot, ezek a fotók bekerülnek majd az érdekességek fül alá negyedéves lebontásban és a facebookon is elérhető lesz, így könnyebben követhető a portfólióm fejlődése).
  Köszönöm azoknak, akik hónapról-hónapra olvassák, és remélhetőleg ezután is olvasni fogják a blogot!
  Amire a legbüszkébb vagyok, hogy Torsten Tiedt aki a világ minden részéről kapcsolatban van osztalék befektetőkkel, és az ő eredményeiket összegyűjtve üzemeltet egy oldalt a https://dividendstocks.cash/blog/income-heroes/   -t ahova én is bekerülhettem és képviselhetem Magyarországot (mint egyedüli magyar). Ezen az oldalon is látható az adott hónapban elért eredményem, amit  össze is lehet hasonlítani a többi befektető adatával.

   A hírlevél második részét a szokványos formában folytatom. Ebben a hónapban két cég részvényeit vásároltam:
   T ( AT&T Inc) a vállalat tartotta 32 $ körüli árat ami 6%-os kezdő osztalék érték mellett jó vétel volt számomra. Igaz, hogy az osztalékra várni kell novemberig de most még a "folyamatos vásárlási szakaszban" járok, így a havi befektetésre félretett pénzem vásárlásokra fordítom.
  CAH  (Cardinal Health Inc) ennél a cégnél júniusban írtam ,hogy a free cash flow értéke nagyot zuhant, a legfrissebb adatok szerint ismét tartja a 2016 júniusi szintet. Itt a kezdő osztalék értéke 2 % körül mozog ezért  a mostani 3,6 % jó értéknek számít.
  Végezetül a hónapot újra bevételi rekorddal zárhattam, átlépve a 70 $ -os szintet, amit remélem minden hónapban elérek a közeljövőben. (köszönhetem ezt HP -nak, ez a cég tegnap fizetett osztalékot szeptember helyett és egy pici osztalék emeléssel is megjutalmazott).



        Osztalékbevétel:            O:  3,08 $
                                       MAIN:  2,34 $
                                               T:  17,5 $
                                          OHI:  31,68 $
                                             VZ:  8,26 $
                                       ABBV:  3,84 $
                                          GIS:   2,45 $
                                           HP:   7,1 $



          Vásárlásaim:         CAH: 4 DB 50,1 $ DB (áron)
                                              T:  6 DB 31,9 $ DB (áron)



          Portfólió táblázat és Osztalékbevétel táblázatok frissítve.( Főoldalon megtalálod)


 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések