The Interpublic Group of Companies Inc.
Az Interpublic Group of Companies Inc. egy amerikai tőzsdén forgalmazott reklámcég. A társaság hat nagy hálózatból áll, FCB (Foote, Cone & Belding), IPG Media brands, McCann Worldgroup, Mullen Lowe Group és marketing szakembereiből, valamint számos független szakügynökség a közönségkapcsolatok, sportmarketing, tehetséggondozás és az egészségügy területén. a WPP, a Publicis és az Omnicom mellett a "Big Four" ügynökségek egyike. A 2020-as adatok szerint 54.000. alkalmazottat foglalkoztat a vállalat.
Történelem: A céget 1930 október 2-án alapították meg New York-ban McCann-Erickson néven, amikor a HK McCann Co. és az Erickson Co egyesült. Akkoriban ez volt a legnagyobb reklámipari ügynökség. 1960-ban a McCann-t négy működési egységre osztották fel. A négy egység a McCann-Erickson Advertising (USA), a McCann-Ericson Corp (nemzetközi), a McCann-Marschalk és Communications Affiliates volt. 1961-ben változtatták meg a nevet McCann-ről Interpublic Group-ra és létrehozták az első marketingszolgáltatást irányító holding társaságot, amelynek leányvállalata a McCann-Erickson volt.
1973-ra egyre inkább a nemzetközi stratégiára összpontosítottak és nemzetközi fióktelepeket egyetlen globális ügynökséggé egyesítették. 1997-ben megalakult a McCann-Erickson Világcsoport az IPG több különféle egységével. 2000-ben felvásárolta a Deutsch Inc.-et ami akkoriban a legnagyobb és egyben utolsó nagy független ügynökség volt. 2001-ben felvásárolták a True North Communications-t a Foote Cone&Belding holdingtársaságát.
2004-ben az IPG átnevezte McCann-Erickson világcsoportját McCann világcsoportra. 2006-ban 23 veszteséges leányvállaltból lépett ki. 2008-ban megalapították a média vásárlási és tervezési egységet IPG Mediabrands néven. 2014-ben az IPG draftfcb-t átnevezték az IPG nemzetközi hálózatának FCB-nek. 2016-ban az egyesült államokbeli Mullen és világszervezete a Lowe and Partners nevű IPG csoportok egyesülését Mullen Lowe Group névre keresztelték. 2021-ben Phillippe Krakowsky lett a vállalat új vezérigazgatója.
Globális hálózatok: FCB: -
- FCB Health
- Mesh Interactive
- New Honor Society
IPG Mediabrands: Adatkezelés és médiavásárlási ága.
- Ensemble Worldwide
- Healix ügynökség
- Identity
- IPG Media Lab
- Matterkind
- Media Experts
- Orion
- Promoqube
- Reprise
- Stickyeyes
- Universal McCann
Marketing szakemberek: Különböző területeken kínálnak marketing szolgáltatásokat.
-Current Global
-DeVrise Global
-Future Brand
-Golin
-Sack Morton Worldwide
-Octagon Worldwide
- Weber Shandwich
McCann Worldgrup: 1997-ben alakúlt globális marketingszervezete 2017-ig több mint 24.000. alkalmazottat foglalkoztatott több mint 100 vállalatban.
- Avrett Free Ginsberg
- Commonwealth
- Casanova
- Craft
- Fitzco
- McCann Health
- MCN FP7
- MRM
- PMK& BMC
MullenLowe Group: 2015-ben jött létre két ügynökség egyesüléséből.
-MullenLowe
-MullenLowe Comms
-Mediahub
-MullenLowe Prefero
Független marketingügynökségek: -Axion
-Big Family Table
- Campbell Ewald
- Carmichael Lynch
- Deutsch Inc.
- Hill Holliday
- IW Group
- Martin Agency
- R/GA
-Tierney
(Forrás: Wikipedia)
Befektetési szempontból fontos adatok:
Árfolyam adatok 1985-től napjainkig. (forrás:Seeking Alpha)
Induló osztalék hozam (Dividend Yield) (forrás: Seeking Alpha )
Egy részvényre jutó osztalék értéke (éves szinten dollárban értendő). A cég negyedévente fizeti az osztalékot és jellemzően márciusban emeli azt, a bevételi eredményeitől függően.
Ebben a táblázatban azokat az adatokat írtam össze amiket a vásárlásnál figyelni szoktam és ezek az adatok az összes cégbemutatómban szerepelni fognak majd az elkövetkezendő időkben, így jobban össze lehet hasonlítani a portfóliómban szereplő cégeket.
...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése