2021. június 4., péntek

Miért adtam el az AT&T részvényeim és miket vásároltam a bevételből.

     

      

                                            AT&T eladás.....


  Sok osztalékbefektetőnek okoztak gondot az AT&T körüli hírek a Time Warner eladásával kapcsolatban, valamint egy esetleges 40%-os osztalékvágás bejelentésével. Akit érdekel 2019.03.15.-én bővebben írtam a cégről.

    Mi a fő probléma... AT&T elismerte, hogy a Time Warner Media felvásárlásával kudarcot vallott ezért John Stankey vezérigazgató ezen részleg eladása mellett döntött. A Time Warner Media egyesülni fog a Discovery-vel és az új vállalat saját tőkéjének 29%-át kapja meg. A felosztott közös tőke 71%-át kell megkapniuk az AT&T részvényeseinek. Az új cég a harmadik legnagyobb médiavállalat lesz a Disnye és a Netflix mögött amibe olyan média márkák lesznek mint a CNN, HBO Max, TLC, Animal Planet és még sokan mások. AT&T tranzakcióból nyert pénzt azonnali tőkeáttételre használja majd fel és folytatja az 5G vezeték nélküli és optikai kábelek bevezetését. A mostani 7% körüli osztalék kifizetés nem biztos, hogy fenntartható lesz így a cégnek lépnie kell és egy 3-4%-os induló osztalék hozamra kell törekednie ha stabil növekedést szeretne elérni a jövőben. Véleményem szerint ez a részvény árának csökkenéséhez vezethet ami 20-25 $-közé, vagy alá is eshet.

    A vállalat részvényeit 2017 augusztusától kezdtem el vásárolni összesen 19 tranzakcióm volt 2.192. $ értékben, ebből osztalék visszaforgatás 7 tranzakció 330 $ értékben (más részvényekből származó osztalékok is szerepeltek ezekben a vásárlásokban). A végeredmény pedig úgy alakult, hogy 1.966. $-értékben adtam el a részvényeim időközben pedig 340 $-t generált évek alatt így összességében 2.306. $ bevételt értem el a kezdeti 1862 $-os befektetéssel ( ha még a bróker díjakat is beleszámolom akkor is nyereséggel szálltam ki ebből a cégből)  Az eladást komoly kutatómunka előzte meg mivel új cégeket kerestem az osztalékbevételem megvédése érdekében, ami stabil és rizikósabb cégek felvételét eredményezte a portfóliómba. Fő célom az AT&T-től éves szinten eddig érkezett 140 $-os osztalékbevétel megőrzése.     

   VZ (Verizon Communications Inc.)    7 részvény vásárlása,  P/E 12,4 körüli tehát alulértékelt  a részvény, 4,4% az induló osztalék hozama a Payout értéke pedig 54%. AT&T legnagyobb riválisa az 5G hálózat és telekommunikációs üzletág másik vezetője.

  PRU (Prudential Financial Inc.) 2 részvény vásárlása,  P/E 16 az induló osztalék hozama 4,3% a Payout értéke 40%. Szerettem volna egy biztosító társaságot is a portfóliómba, PRU és AFLAC között gondolkodtam (régóta figyelem mindkettő céget de a COVID miatt nem vettem ezeket a részvényeket gondolom érthető miért nem). Fontos dolog megemlítenem, hogy nagyon drága ez a részvény 75-85 $ között lenne jó áron (nálam) ezért csak egy induló pozíciót vásároltam, tehát várnom kell a további bővítéssel. Egyébként a bankszektor után a legrizikósabb a biztosítási szektor, aki most kezdi a portfólió építést annak ezeket a részvényeket még illendő elkerülnie ameddig nem lesz egy legalább 25 elemből álló portfóliója.

   NHI (National Health Investors Inc.)   7 részvény vásárlása,  P/E 18,5 az induló osztalék hozama 6,7% a Payout értéke 124% az NHI egy 1991-ben alapított ingatlanbefektetési vagyonkezelő társaság 34 államban 242 ingatlant kezel, főként idősotthonok találhatók meg a portfóliójukban. Márciusban még 77 $ volt a részvény ára többek között ezért is döntöttem a vásárlás mellett 67,2 $ -os áron. Ezt a részvényt a portfólióm 2-3%-ig szeretném majd bővíteni hosszútávon.

   ENB (Enbridge Inc.)  16 részvény vásárlása,  P/E 14,8 az induló osztalék hozama 6,83% a Payout 126% . Ez a kanadai energiaszolgáltató főként olaj és gáz kitermeléssel és szállítással foglalkozik és nyitottak a megújuló energiaforrások felé. A vásárlás most csak az induló osztalék hozam miatt történt. Nem tervezek nagyobb pozíciót felvenni (a magas Payout érték miatt ennél a vállalatnál is lehet osztalék vágás vagy felfüggesztés a jövőben).

  MMP  (Magellan Midstream Partners L.P.)    6 részvény vásárlása, a P/E 14,7 az induló osztalék hozama 8,3 a Payout 122%. Szintén finomított kőolajat és nyersolajat szállít, tárol és forgalmaz. 9800 mérföldes finomított termékvezetékkel rendelkezik, a tároló kapacitása 37 millió hordó, ebből 27 millió hordót szerződéses tárolásra használnak. Ezt a részvényt inkább spekulációs célból vásároltam. 2020-ban az árfolyam 65$-ról zuhant 29 $-ig remélhetőleg emelkedik még az ára, 2014-től folyamatosan csökken az árfolyam 5 $-os ugrásokkal (a magas osztalék miatt vettem).


         Fontos dolog volt meglépnem az AT&T eladását hiszen

                -Növekedést pont a HBO Max-tól és a Time Warner Media felvásárlásától vártam.

                - Osztalékot csökkenthet ami kb -40%-ot jelentene a mostani osztalékbevételemből.

                - Az árfolyam nem hiszem, hogy emelkedni fog a közeljövőben (max Reddit csoport befolyásolhatja) sőt további csökkenést várok, tehát a befektetett tőkém is csökkenne.

                 -Diverzifikáltam a portfólióm így még ellenállóbb az árfolyamok változásakor.

                - A most vásárolt részvények többsége alulértékelt tehát hosszútávon valószínűbb az árfolyamnyereség elérése ( AT&T- árához képest mindenképpen).

                - AT&T nekem már-már "Dividend Trap"   (osztalékcsapda) Habár ez elemzők között is nagy vita van ebben a témában.


    Végezetül: Nem gondolom, hogy AT&T rossz cég lenne és nincs kizárva, hogy pár év múlva ne vásároljak a részvényekből de addig rengeteg dolog történik majd amit a cégvezetésnek mérlegelni kell és meglépni még ha ez a részvényeseknek rosszul is esik majd. 

   (Az eladástól számítva 4 nap alatt már több mint 120$ nem realizált  árfolyamnyereséget értem el a tranzakcióval.)




                             Eladás:    AT&T:    67 DB   29,3 $ DB(áron)



                     Vásárlásaim:      VZ:   7 DB    56,5 $ DB(áron)
                                                  NHI:    7 DB    67,2 $ DB(áron)
                                                 ENB:   16 DB     38,8 $ DB(áron)
                                              MMP:      4 DB    50,3 $ DB(áron)
                                               PRU:       2 DB    108,4 $ DB(áron)






                                                                                  ...

                                

2 megjegyzés:

  1. Egyetértek mindennel amit T ről irtál. Emellett a NHI nem épp csütörtökön vágott osztalékot?

    "NHI has declared a second quarter dividend of $0.90 per share that is payable in cash on August 6, 2021 to common shareholders of record as of June 30, 2021. The second quarter dividend represents an 18.4% reduction"

    VálaszTörlés
  2. Igen ez így van viszont a fundamentális értékek alapján én egy jó REIT-nek tartom és bízom benne, hogy megéri tartani hosszútávon a portfóliómban.

    VálaszTörlés

Népszerű bejegyzések